Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

– Vi ønsker å ansette en dyktig driftsleder

Annonse fra IBKA

IBKA er i sterk vekst og skal starte en ny avdeling i Mo i Rana som skal ha sin lokasjon på Mo. Rollen vi søker vil ha stor innvirkning på utforming av industrinettverket på Mo og omegn. Vi ønsker å ansette en dyktig driftsleder/formann.

Om stillingen:

Hovedaktivitetene til denne avdelingen er tjenester knyttet til høytrykksspyling, suging av tørre og våte masser, samt mange spesialtjenester relatert til disse hovedaktivitetene. Vi bistår også i rådgivning, fjerning og håndtering av ulike former for farlig avfall. Kundene er primært store norske industrikunder, on- og offshore selskaper, men vi er også involvert i prosjekter i resten av Skandinavia og UK i samarbeid med våre søsterselskap.

IBKA er i sterk vekst og skal starte en ny avdeling i Mo i Rana som skal ha sin lokasjon på Mo. Rollen vi søker vil ha stor innvirkning på utforming av industrinettverket på Mo og omegn. Vi ønsker å ansette en dyktig driftsleder/formann som i starten er utførende men som vil gå over i en mer administrativ stilling i takt med lokal vekst.

Arbeidsplass er på Mo.

Driftsleder/ formann

Stilling: Driftsleder/ formann

Arbeidsgiver: IBKA Mo i Rana

Stillingstype: Fast

Arbeidstid: 100 prosent

Arbeidssted: Mo i Rana

Søknadsfrist: 30. mars 2019


Søk på stillingen.

Arbeidsoppgaver:

• Planlegge prosjekter og daglige oppgaver

• HMS-ansvar i daglig arbeid

• Kundebehandling og kommunikasjon

• Identifisere og kartlegge vekst- og forretningsmuligheter

• Tilbuds- og kontraktsarbeid

• Skape nye kunderelasjoner og videreutvikle kundenettverk

• Definere behov og presentere optimale løsninger for kunder

• Lede og motivere medarbeidere

• Utføre praktiske oppgaver ute hos kunden


Kvalifikasjoner:

• Ledelseserfaring

• Erfaren bruker av IT-verktøy

• God skriftlig og muntlig fremstillingsevne

• Inneha nettverk, og bakgrunn fra prosessindustri eller annen relevant industri

• Førerkort klasse B og C


Personlige egenskaper:

• Du utviser ansvarlighet og er etisk bevisst

• Du er strukturert, analytisk og beslutningsdyktig

• Du er målbevisst, har stor arbeidskapasitet og drives av resultater

• Du har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner

• Løsningsorientert

Vi tilbyr:

• Et selskap som ser betydningen av grundig og kontinuerlig arbeid med forbedringsprosesser

• Utfordrende oppgaver i en fremtidsrettet og samfunnsorientert bransje

• Et fagmiljø med mulighet for nye utfordringer og stimulans til videre egenutvikling

• Ordnede arbeidsforhold og konkurransedyktige betingelser


Søknad og CV sendes til stilling@ibka.no via "Søk på Stilling"-knappen - innen 30. Mars 2019.

Spørsmål om stillingen? Ta kontakt med Robert Monsen,

robert.monsen@ibka.no eller +47 481 19 772

Som en del av Norsk Gjenvinning-konsernet er IBKA en etablert aktør i Norge. Hovedaktivitetene er knyttet til industriell rengjøring og håndtering av avfall for industri-, nærings- og privatkunder. Aktiviteten spenner over fire land, fem selskaper, 13 lokasjoner og 150 ansatte. IBKA er en operasjonelt drevet organisasjon hvor sikker jobbgjennomføring danner grunnlaget for all aktivitet. Alle oppdrag utføres i tråd med egne og kundens strenge krav til Helse Miljø og Sikkerhet. Selskapet jobber mot en omsetning på 300 millioner kroner i 2019 og med mål om videre vekst.

Redaksjonen i Helgelendingen har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet