Eventyrlige tall for Bysprinten: 38 millioner eksponeringer

LA FRAM TALLENE:  Stian Lyberg i PR-operatørene har målt responsen og funnet 38 millioner eksponeringer for Bysprinten. Han la fram resultatet da Helgeland Event samlet sine sponsorer på Barthbrygga.  FOTO: PER VIKAN

LA FRAM TALLENE: Stian Lyberg i PR-operatørene har målt responsen og funnet 38 millioner eksponeringer for Bysprinten. Han la fram resultatet da Helgeland Event samlet sine sponsorer på Barthbrygga. FOTO: PER VIKAN

Av
Artikkelen er over 1 år gammel

– Bysprinten har fått omtale i 224 saker siste 90 dager, og vi beregner en total rekkevidde på hele 38.353.600 eksponeringer, sier Stian Lyberg.

DEL

Han la fram disse eventyrlige tallene da Helgeland Event inviterte sine samarbeidspartnere til lunsj på Barthbrygga torsdag.

Stian Lyberg representerer PR-operatørene som har mange store oppdrag for store selskaper.

– Det er første gang vi gjør et oppdrag for Helgeland Event, men jeg kan gjerne tenke meg å være en sparringpartner i framtida, sier Lyberg som utdyper hva som gjør at Bysprinten treffer så mange.

– Selvsagt er det Klæbo/Northug som gir mest oppmerksomhet. Mye fokus på Petter Northug og Johannes Høsflot Klæbo betyr landsdekkende interesse, men live-sending på VGTV med blant annet Niklas Dyrhaugs fall og sykehusbesøk gir oppmerksomhet, sier han.

Hans råd til de som står bak arrangementet er å ta vare på det som er, pluss at man må tørre å jobbe videre.

– I år har Bysprinten fått enormt mye medieoppmerksomhet, og selvsagt var det meste tett opp mot arrangementet. I 2019 kan man skape mer oppmerksomhet ved å være mer proaktive i kommunikasjonen. Vi tror det er mulig å bli enda synligere i media og fronte arrangementet, spesielt i forkant. Samtidig er det viktig å ha en pragmatisk tilnærming til media, og være klar på at det er langrennsstjernene som trekker mest oppmerksomhet.

I forsamlingen var det mange samarbeidspartnere, og de fikk også råd fra Lyberg.

– Ikke vent på at Helgeland Event tar kontakt, men sørg for at dere er på banen tidlig med ideer og mulige opplegg.

Send inn tekst og bilder «

DEL MED OSS: Skriv om ditt lag og din sportsopplevelse!

Artikkeltags