Gå til sidens hovedinnhold

Rema sa "Æ", og dermed slo konkurrenten tilbake

Artikkelen er over 4 år gammel

(Avisa Nordland): Kiwis rabatt på frukt og grønt fikk Rema til å svare med rabattprogrammet «Æ». Priskrigen ble komplett da Coop svarte med et enda større priskutt.

Norgesgruppens billigkjede Kiwi har lokket sine kunder med 9,5 prosent rabatt på frukt og grønt. Den siste tiden har en mystisk Æ i Rema-logoens farger dukket opp på reklameplakater landet rundt, og onsdag lettet Rema-sjef Ole Robert på sløret.

Gjennom et flunkende nytt kundeprogram i form av en app innfører Rema 10 prosent rabatt på både frukt og grønt og de ti varene kundene handler mest, skriver Nettavisen.

– Fremtiden kommer ikke til å bli mer behagelig, men mer krevende, fastslo Reitan fra scenen på The Qube hotell på Gardermoen onsdag ettermiddag da Æ ble lansert.

Rema-sjefen omtalte Æ som en av de største og viktige lanseringene billigkjeden har gjort. Trønderen kunne dessuten fortelle til alle kjøpmennene i salen at det ikke blir noen prisvekst i Rema i 2017.

Men Coop-kjeden vil altså ikke være noe dårligere og svarte Rema på direkten:

– Vi har lovet å være billigst, og det skal vi være. Vi innfører dermed 11 prosent rabatt på lavpriskjedene Extra og Obs for alle som bruker appen vår. Det gjelder fra i dag, sier kommunikasjonsdirektør Bjørn Takle Friis i Coop til samme avis.

Kommentarer til denne saken