Helgeland Reiseliv lanserte før helga den andre filmen i en serie av tre som skal skape økt reiselyst til Helgeland. Filmen har fått tittelen «Det perfekte padleparadiset», og har allerede slått stort an i sosiale medier.
- Kun via våre egne kanaler har vi hatt nærmere 1500 delinger av filmen og over 200.000 visninger. Det er tydelig at Helgeland som kajakkdestinasjon lokker og at den humoristiske vridningen på filmen traff publikum, sier markedssjef Guro Larsen Brown.
Store facebookgrupper som Widerøe og Visit Nothern Norway har også delt filmen på sine sider
- Kommentarer som “Now THAT is how you do a travel Advertisement!!!!” viser at også utenfor Norge har filmen truffet riktig målgruppe. Jeg har også hatt telefon fra magasinet Friluftsliv som har lagt merke til filmen og planlegger en kajakktur på Helgeland for å lage en firesiders reportasje til sommeren, sier Larsen Brown.
- Hvorfor akkurat kajakk?
- Kajakk er et av Helgeland Reiselivs satsningsområder og med en visjon om å bli Norges beste kajakkdestinasjon, jobbes det nå med både utvikling og markedsføring av regionen. Målet er å øke oppmerksomheten rundt kajakkmulighetene på Helgeland, både i inn- og utland, sier markedssjefen som har fått økonomisk støtte av Helgeland Sparebank og Sparebank1 Nord-Norge til prosjektet.
- Dette er et lokalt prosjekt, og vi i Helgeland Reiseliv har derfor hatt fokus på å bruke et lokalt filmselskap og lokale modeller i filmene.