Helgeland Kraft delte ut priser for sikkerhet og forbedring

PRISVINNERE: Eivind Mikalsen sammen med de første prisvinnerne for helse og sikkerhet og kontinuerlig forbedring: Fra venstre: Morten Brattbakk, Arve Storfors, Eivind Mikalsen, Mikael Bjørnå, Magne Nordnes, Ellen Bogfjellmo og Terje Karstensen

PRISVINNERE: Eivind Mikalsen sammen med de første prisvinnerne for helse og sikkerhet og kontinuerlig forbedring: Fra venstre: Morten Brattbakk, Arve Storfors, Eivind Mikalsen, Mikael Bjørnå, Magne Nordnes, Ellen Bogfjellmo og Terje Karstensen Foto:

Onsdag var de fleste ansatte i Helgeland Kraft samlet på Fru Haugans hotel for å jobbe med omdømme og sikkerhet.

DEL

Nesten alle bedriftens ansatte, 180 stykker totalt, var på plass på Fru Haugans hotel under det interne arrangementet som har fått tittelen PENT-konferansen.

– De eneste som ikke er her er de som er nødvendig for å holde hjulene i gang, slår direktør Eivind Mikalsen fast.

Priser

PENT står for: Pålitelig, Engasjert, Nytenkende og Tilgjengelig, forteller direktøren.

– Konferansen hadde sitt utspring i at vi skulle ha et sikkerhetskurs. Men når så mange er samlet ville vi bruke dagen til litt ekstra, slår Mikalsen fast.

– Hovedfokuset er sikkerhet og omdømmebygging. Vi holder på hele dagen og har hatt foredrag og debatt, mens Arne Hjeltnes er konferansier før han holder et avsluttende foredrag om omdømmebygging. Så skal vi også ha musikalske innslag mot slutten av dagen, legger han til.

Underveis i konferansen delte Helgeland Kraft ut to nyopprettede priser. Hvert kvartal framover skal selskapet dele ut én pris for helse og sikkerhet og én pris for kontinuerlig forbedring. Team vannkraft, ved Ellen Bogfjellmo og Terje Karstensen fikk prisen for sikkerhet, mens lageret i Mosjøen fikk prisen for kontinuerlig forbedring.

Arne Hjeltnes

Arne Hjeltnes var hyret inn som konferansier og holdt i tillegg et foredrag om omdømmebygging.

– Det er noe man aldri blir ferdig med. Helgeland Kraft er heldig som har et veldig godt omdømme allerede, men det er noe man må jobbe med hele tiden. Omdømme er ikke noe Eivind sitter inne på kontoret og bygger, det kommer av hver eneste kontakt med kundene, sier Hjeltnes.

– Jeg gleder meg til å lære mer om kraftbransjen mens jeg er her. Det er underkommunisert hvor viktig vannkraft er, legger han til.

Artikkeltags