Jim Vegard tok en bit av fileten og møtte hard motstand: – Det var helt jævlig

MAKS ULAKS: Jim Vegard Karlsens søndagsmiddag ble ikke helt som forventet. Nå legger lakseprodusenten seg flat.

MAKS ULAKS: Jim Vegard Karlsens søndagsmiddag ble ikke helt som forventet. Nå legger lakseprodusenten seg flat. Foto:

Artikkelen er over 2 år gammel
DEL

– Maten var kjempegod. Jeg hadde vel spist litt over halvparten av fisken da jeg tygget på noe jeg trodde var bein. Det er jo som regel det man forventer å finne i fisk.

Men det var ikke bein Jim Vegard Karlsen fra Storsteinnes satte tennene i. Overraskelsen var stor da han dro ut et glasskår fra munnen. Appetitten forsvant øyeblikkelig, forteller Karlsen.

– Jeg rakk å tygge på den, ganske hardt. Jeg var heldig som ikke skadet meg i kjeften, sier Karlsen til Nordlys.

– Jeg klarte ikke å spise mer av den middagen. Det er skremmende. Å svelge noe slikt vil jo være direkte skadelig og farlig.

Forventer kvalitet

Balsfjordingen har mistet lysten på laks for en stund, innrømmer han.

– Det var helt jævlig. Glasset lå godt inne i fileten, sier han, glad for at det var ham og verken samboeren eller katta som fikk glassbiten i munnen.

Fileten ble kjøpt på Coop-butikken på Storsteinnes og var fra produsenten Lofoten, en merkevare Karlsen aldri har hatt problemer med. Tvert imot.

– Det er en merkevare man forventer kvalitet av.

– Skal ikke forekomme

Karlsen forteller at han pussig nok akkurat hadde lest i Nordlys om en lignende episode. I helga fant en kunde glassbrott i baksten til Senja lefsebakeri. Bakeriet mener noen har tilført glass til melet som brukes i lefsebakingen og har tatt saken til politiet.

Det er trolig ikke tilfelle her, ifølge produsenten bak Lofoten-produktet.

– Dersom en forbruker har funnet glass i en pakke med våre produkter, er det et avvik, som selvsagt ikke skal forekomme.  Vi har ikke mottatt meldinger om tilsvarende hendelser fra andre forbrukere, men vil straks gjennomgå våre rutiner for å sikre at slike hendelser ikke gjentar seg, sier daglig leder i Lofotprodukt AS, Sigvald Rist.

Rist sier Lofoten vil ta kontakt med kunden for å få all informasjon om saken. Kunde Karlsen bedyrer at han på ingen måte er redd for Lofoten-produkter. Feil kan skje, sier han.

– Jeg er ikke redd for produktene fra Lofoten. De har mye god sjømat fra nord.

Artikkeltags