Helt sjef på service

hyggelige helge: Helge Finstad ble kåret til Årets selger i Shell/7-Eleven. Her bak disken med kollega og «konkurrent» Einar Hjerpås i Mosjøen. Foto: Stine Skipnes

hyggelige helge: Helge Finstad ble kåret til Årets selger i Shell/7-Eleven. Her bak disken med kollega og «konkurrent» Einar Hjerpås i Mosjøen. Foto: Stine Skipnes Foto:

Av
Artikkelen er over 4 år gammel

Helge Finholt (32) er Årets selger i Shell/7-Eleven. Nå er ekstrahjelpa klar for Reitans talentprogram.

DEL

– Vær hyggelig! er selgerens oppskrift på suksess. Han fikk utmerkelsen «Årets selger» i Reitan Convenience Norway AS, for Shell/7-Eleven.

Løsningsorientert

– Dette er den mest prestisjetunge utmerkelsen man kan få i kjeden etter «Årets Kjøpmann». Vi er veldig stolt over at Helge har fått utmerkelsen, sier kjøpmann Per Børge Pedersen ved Shell/7-Eleven i Mosjøen. Det var han som nominerte Helge Finholt til «Årets selger.»

– Prisen blir gitt ut fra en totalpakke på mersalg, antall kunder og hvor mye solgt per kunde. Og hva slags innsats selgeren gjør på stasjonen, forteller Pedersen. Totalt er det over 80 Shell/7-Eleven stasjoner i Norge, fordelt på fire distrikt.

– Hvordan utmerker Helge seg?

– Utrolig dyktig på service overfor kundene, og veldig initiativrik for endringer på stasjonen. Det kommer både kundene og meg til gode, sier Pedersen. Han tok over som daglig leder i 2010. Finstad har jobbet som ekstrahjelp i to år, i tillegg til å studere landbruk. Nå kan det bli skolebenken igjen.

– Jeg har søkt ham inn på Reitans talentprogram, og da er jo Årets selger fint å ha på CV-en, sier Pedersen.

Utfordring

Per Børge Pedersen kan skilte med både «Årets selger» og «Årets vaskestasjon». I tillegg ble Mosjøen nominert til «Årets kampanjestasjon».

– Jeg er ekstra stolt fordi vi får dette til i lille Mosjøen. Som regel kommer «Årets selger» fra en stasjon i nærheten av storbyer, eller en veistasjon. Et av mine mål for fjoråret var nettopp disse prisene, sier Pedersen.

Diplomet for «Årets selger» ble delt ut under årsmøtet i kjeden. Der fikk også Helge Finstad hilse på sjefen sjøl; Magnus Reitan.

– Han virka kvikk og oppegående, veldig flink å lage show, kvitterer Finstad.

– Hva er den største utfordringa i bransjen?

– At alle selger det samme. Du får bilrekvisita på matbutikken og sjokolade på elektrobutikken. Vi må klarer å yte rett service slik at kundene vil bruke oss i stedet for andre plasser som selger samme produkt, avslutter kjøpmann Pedersen.

Artikkeltags