Gå til sidens hovedinnhold

Jubel og stas da ny logo for Helgeland Sparebank ble avduket: – Det er lokale krefter som står bak

Artikkelen er over 1 år gammel

Det ble både eventyrlesing, cupcakes og julebrus da Helgeland Sparebanks nye logo ble avduket onsdag formiddag.

– Vi er veldig fornøyde med å ha den nye logoen på plass, sier Hanne Nordgaard, administrerende direktør i Helgeland Sparebank.

Det er ikke de store endringene som er gjort, og logen har på en måte bare blitt modernisert. Blant annet er den store røde flaten skiftet ut for at logoen skal passe bedre inn i den digitale verden.

– Den gamle logoen er 14 år gammel og det er jo heller ikke slik at vi går i de samme klærne nå som da. Den hadde også Helgeland Sparebank skrevet i ett ord med små bokstaver. Nå er den delt opp i to ord og har store bokstaver, sier Nordgaard, og legger til:

– Den hadde også sparebank i bold, noe som var viktig før i tiden da vi var en sparebank i konkurranse med forretningsbanker. Nå er det derimot Helgeland som gjelder og vi har derfor byttet om slik at Helgeland står i bold. Vi har også valgt å beholde rødfargen i logoen.

Den nye logoen pryder veggen over inngangsdøren, og i nærmeste framtid vil den være å se på alle digitale flater. Helgeland Sparebank vurderte verken å skifte navn eller gjøre drastiske endringer i profilen, og mener at å modernisere profilen framfor å utvikle en helt ny er en bærekraftig løsning. Derfor vil de fysiske skiltene og materiellet rundt omkring på Helgeland få leve en stund til.

– Det er også lokale krefter som står bak den nye logoen, vi har ikke brukt store summer på dette skiftet, og det er vi stolte av, sier Dag Hugo Heimstad.

Kommentarer til denne saken