Helgelendingen med kraftig økning i lesertall: - En anerkjennelse fra leserne våre

FLERE LESERE: Sjefredaktør Geir Arne Glad er svært fornøyd med økningen i lesertall. - Dette gir oss en ekstra kraft til å strekke oss lenger for å gi våre lesere oppdaterte og relevante nyheter fra Midt-Helgeland, sier han. Arkivfoto: Stine Skipnes

FLERE LESERE: Sjefredaktør Geir Arne Glad er svært fornøyd med økningen i lesertall. - Dette gir oss en ekstra kraft til å strekke oss lenger for å gi våre lesere oppdaterte og relevante nyheter fra Midt-Helgeland, sier han. Arkivfoto: Stine Skipnes

Helgelendingen har fått 6.100 flere lesere fra mars i 2019 til mars i 2020. 23.400 helgelendinger leser avisen hver dag. Samtidig opplever mediehuset en flott opplagsvekst i samme periode.

DEL

- Vi får en fantastisk fin respons fra våre lesere. En økning på over 6.000 lesere i løpet av siste år er svært gledelig. Når vi samtidig har en flott opplagsvekst med 108 nye abonnenter, tyder det på at vi treffer godt med våre produkter, sier sjefredaktør Geir Arne Glad.

Helgelendingen får på målingen som ble offentliggjort tirsdag 17. mars 23.400 daglige lesere. Mobiltelefon er fortsatt den digitale plattformen som er mest brukt med over 16.000 daglige lesere. Opplagsveksten er også svært gledelig. Særlig etter at avisa mistet over 300 abonnenter etter at foreningen Vivilheim ble besluttet avviklet i fjor vår. Avisa får et godkjent opplag per mars 2020 på 6.753, noe som er økning på 108 siden siste måling høsten 2019.


- Vi har en gjeng med svært engasjerte ansatte som står på hver dag for å gi folk på Midt-Helgeland et best mulig nyhetstilbud. Nyheter har vært og er vårt store satsingsområde. Vi tar stadig nye steg i riktig retning for å gi våre lesere relevante og oppdaterte nyheter gjennom hele uka, og vi tar stadig nye grep for å bli enda bedre. Framgangen er en stor anerkjennelse fra våre lesere, sier sjefredaktøren.

Leserundersøkelsen

To ganger i året publiseres lesertallene til medlemsavisene i Mediebedriftenes landsforbund (MBL). Tallene er hentet inn av Kantar TNS i en undersøkelse av nordmenns medievaner som kalles Forbruker & media.

Lesertallene er justert med tanke på krysslesning, det vil si lesere som både leser Helgelendingen på papir og digitalt, og på de ulike digitale plattformer.

Artikkeltags